Anglojęzyczne Dzieci
Angielski na poziomie Native i Near-Native
Dzieci anglojęzyczne potrzebują kontaktu z językiem, aby móc utrwalać swoje umiejętności.
Jeśli Twoje dziecko mówi biegle po angielsku, jest w pełni dwujęzyczne, mieszkaliście za granicą i brakuje wam styczności z angielskim na zaawansowanym poziomie – ten program jest właśnie dla was!
Zajęcia Grupowe
Nasze mini grupy liczą 3-5 osób, dobrane są idealnie pod względem wieku, a czasem nawet z podziałem na chłopców i dziewczynki.
Materiały po angielsku
Na naszych zajęciach NIE używamy materiałów do nauki angielskiego. Nasz program oparty jest na brytyjskiej podstawie programowej.
Poziom Native i Near-Native
Nasz program skierowany jest dla dzieci, które przyjechały z krajów anglojęzycznych lub w domu mówią w języku angielskim.
ALTER Szkoła Językowa z Native Speakers
Kursy edukacyjne po angielsku
Nasz angielski dla dzieci anglojęzycznych to zajęcia w małych grupach 3-5 osób, o stałych porach z Native Speakerami, bez dojazdów do szkoły językowej. Stawiamy na rozwój w przyjaznej atmosferze bez marnowania czasu. Wiemy, że dzieci anglojęzyczne lub dwujęzyczne potrzebują nieco innego programu nauczania – dostosowanego do ich stopnia zaawansowania. I właśnie to staramy się im zapewnić!
Wszystkie nasze zajęcia prowadzą Native Speakers
Na naszych lekcjach dzieci, które już mówią po angielsku poszerzają słownictwo podczas przerabiania tematów m.in. z zakresu geografii, historii, literatury czy też przedmiotów ścisłych.
Poznaj Hanię – dwujęzyczną 9 latkę. Czy twoje dziecko też tak ma?
Opinia 11-letniego Jakuba o zajęciach w Alter
Jak to działa?
Alter działa tak jak tradycyjna szkoła językowa. Nasz angielski online dla dzieci anglojęzycznych to zajęcia w małych grupach z Native Speaker’ami o określonych porach jeden lub dwa razy w tygodniu. Anglojęzyczny lektor prowadzi zajęcia przez platformę Zoom, a dzieci uczą się tak, jak lubią – bez dojazdów, bez marnowania czasu na stanie w korkach i bez stresu.
Nie uczymy angielskiego.
Tu uczymy po angielsku!
W naszych zajęciach uczestniczą dzieci, które przyjechały do Polski z UK, Irlandii, USA, Kanady, RPA, a także krajów Azji, gdzie chodziły do szkół międzynarodowych.
Alter to prawdziwie międzynarodowa szkoła językowa. Usłyszysz tu polskie dzieci anglojęzyczne, mówiące w różnych akcentach języka angielskiego z całego świata. Organizujemy zajęcia dla uczniów w różnym wieku. Zapraszamy na angielski dla dzieci online oraz angielski dla młodzieży online. Z pewnością uda nam się znaleźć odpowiednią dla Ciebie grupę!
Alter nie prowadzi pełnego programu edukacyjnego konkretnego kraju, a raczej uczy rozszerzać język angielski na szkolnym i akademickim poziomie, którego dzieci nie nauczą się z Netflixa czy Youtuba.
Posiłkujemy się brytyjskim curriculum od poziomu Key Stage 1/year 2 (7 latki) aż do Key Stage 3 /year 9 (13/14 latki), który przerabiamy wyrywkowo.
Nasz angielski online dla dzieci anglojęzycznych jest zróżnicowany i dopasowany do upodobań oraz zainteresowań uczestników. Omawiamy słownictwo formuł matematycznych (np. pierwiastki i średnice), bo same formuły przecież znacie z polskiej szkoły. Omawiamy funkcjonowanie nerek i trzustki, a na geografii uczymy się wymawiać poprawnie nazwy własne. Zajęcia z literatury czytane są w oryginale – czy to Harry Potter, czy Shakespeare, czy też czytanki i wierszyki.
Zadania domowe to zazwyczaj krótki esej czy wypracowanie, podczas których ćwiczymy „spelling” i budowy zdań.
Sprawdź przykładowe tematy naszych zajęć.
ukryte
- Using punctuation correctly (full stops, question marks, exclamation points, apostrophes for singular nouns)
- How to plan before starting to write (brainstorming, mindmaps, first draft)
- Writing a diary entry and postcard
- 4-5 stories a year to read together in class and discuss sequence of events to check understanding of material
- Observe and describe how seeds and bulbs grow into mature plants
- Find out about and describe the basic needs of animals, including humans, for survival
- Describe the importance of healthy living, eating and exercising
- Describe how animals obtain their food from plants and other animals, using the idea of a simple food chain, and identify and name different sources of food
- Name and locate the world’s seven continents and five oceans
- Identify seasonal and daily weather patterns and the location of hot and cold areas of the world
- Explore what the stone ages were like compared to today’s times
6-7 latki
Science | Animals | Learning about different animal habitats |
English | Reading: The Three Little Pigs | Practice reading, pronunciation and check understanding of text |
Science | Animals | Learning about animals living in urban habitats |
Mathematics | Properties of a shape | Understanding the properties of a 3D shape (sides, corners, etc) |
History | Fossils | Learning what fossils are and how they are formed |
Geography | Continents | Learning about the continent of North America |
English | Grammar: Simple and complex sentences | Understanding the difference between simple and complex sentences as well as the structure of each |
Mathematics | Positions and direction | Understanding position, direction and movements of objects |
Science | Animals | Learning about ocean animals |
English | Writing: Postcard | Learning how to prepare and write a postcard |
Life Orientation (Citizen) | Positive thinking | Understanding the impact of positive thoughts and being happy |
Arts and culture | Traditional clothes around the world | Learning about the different traditional clothes worn in countries around the world |
Geography | Continents | Learning about the continent of South America |
English | Reading: The Zoo Vet Book | Practice reading, pronunciation and check understanding of text |
Science | Animals | Learning about North American animals |
Science | Animals | Learning about Australian animals |
English | Vocabulary: Parts of the body | Being able to name different parts of the body with correct pronunciation |
History | History of the car | Learning about the history of cars |
Mathematics | Positions and direction | Understanding angles and rotations |
7-8 latki
Mathematics | Properties of a shape | Understanding the properties of a 3D shape (sides, corners, etc) |
Science | Animals | Learning about North American animals |
Science | Animals | Learning about Australian animals |
Arts and culture | Music | Learning the different instrument families |
English | Writing: Postcard | Learning how to prepare and write a postcard |
Science | Humans | Learning and being able to identify senses |
Geography | Continents | Learning about the continent of Africa |
English | Vocabulary: People who help us | Being able to name and pronounce people who perform jobs that help us |
Science | Animals | Learning about Asian animals |
History | Fossils | Learning what fossils are and how they are formed |
English | Reading: Part of the Party | Practice reading, pronunciation and check understanding of text |
Science | Animals | Learning about small creatures like insects and where they live |
Geography | Continents | Learning about the continent of North America |
Life Orientation (Citizen) | Types of families | Understanding how there are many different types of families |
8-9 latki
English | Reading Comprehension | Rupunzle reading comprehension |
Science | Life Cycles | Human Life Cycle |
Geography | Asia | Geography of Asia |
Geography | Transport | Transport through time |
History | Space | History of Space |
English | Writing | Writing sentences |
Science | Human Biology | The Human body – Vital Organs |
Science | Food | Food Chains |
History | Camera | The timeline of the camera |
Science | Animals | Farm Animals |
Geography | Early Settlers | Somewhere to settles part 1 |
Geography | Early Settlers | Somewher to settle part 2 |
Arts and Culture | Culture | Cultural diversity and their culture |
History | Chocolate | History of chocolate |
English | Writing | Diary Writing |
Mathematics | Math problem – word problems | How to read and understand math promblems that deal with money. |
Science | Human Biology | the human body – the skeleton |
10-11 latki
Mathematics | Shapes | 2D and 3D shapes. |
Science | Plants | What plants need to grow |
Science | Human biology | The brain |
Geography | America | Geography of America |
English | Vocabulary | Cooking Vocabulary, talk about different recipes |
English | Grammar | Tenses |
Science | Energy | Renewable and nonrenewable energy |
Geography | Climates | Climates and vegetation |
Geography | Volcanos | Volcanos |
Arts and Culture | Music | Different music around the world |
History | Animals | Dinosaurs |
English | Vocabulary | Giving an opinion vocabulary. Hold “debates” for them to practice and or ask them their opinion about different topics. |
English | Grammar | Types of words – nouns, verbs, adjectives, and adverbs. |
Mathematics | Place Values | Understanding how to pronounce place values and when to use them. |
Science | Food | Food chains |
Geography | Settlers | Settlers and settlements |
12-13 latki
English | Grammar | Active and passive voice |
Mathematics | Fractions | KS3 Adding fractions, focus on the pronounciation of the words. |
Science | Energy | Thermal processes. |
Science | Animals | Reptiles |
History | Ancient Egypt | What was ancient Egypt like |
Geography | Introduction | What is geography |
English | Creative writing | Learning to write a story within 500 words |
Mathematics | Puzzles | KS3 Puzzles – Solving math puzzles, focus on pronounciation and problem solving methods. |
Science | Electricity | Electricity resistance. |
Science | Biology | The brain |
Science | Plants | Photosynthesis |
Arts and culture | Art and Design | Discuss different art and design principles. |
History | Vikings | Learning about the Vikings and Anglo-Saxions |
Geography | Skills | Geography skills |
Science | Sound | Sound waves and how they travel. |
Science | Chemistry | States of Matter |
7 latki (KS1/Year2)
- Using punctuation correctly (full stops, question marks, exclamation points, apostrophes for singular nouns)
- How to plan before starting to write (brainstorming, mindmaps, first draft)
- Writing a diary entry and postcard
- 4-5 stories a year to read together in class and discuss sequence of events to check understanding of material
- Observe and describe how seeds and bulbs grow into mature plants
- Find out about and describe the basic needs of animals, including humans, for survival
- Describe the importance of healthy living, eating and exercising
- Describe how animals obtain their food from plants and other animals, using the idea of a simple food chain, and identify and name different sources of food
- Name and locate the world’s seven continents and five oceans
- Identify seasonal and daily weather patterns and the location of hot and cold areas of the world
- Explore what the stone ages were like compared to today’s times
10-11 latki (KS2/Year6)
- Recognise vocabulary and structures that are appropriate for formal speech and writing, including subjunctive forms
- Use passive verbs to affect the presentation of information in a sentence
- Use commas to clarify meaning or avoid ambiguity in writing
- Read 5 books that are structured in different ways and reading for a range of purposes
- Distinguish between statements of fact and opinion
- Narrative writing
- How to write a formal letter
- Identify common factors, common multiples and prime numbers
- Describe how living things are classified into broad groups according to common observable characteristics and based on similarities and differences, including micro-organisms, plants and animals
- Identify and name the main parts of the human circulatory system, and describe the functions of the heart, blood vessels and blood
- Recognise that living things have changed over time and that fossils provide information about living things that inhabited the Earth millions of years ago
- Use the idea that light travels in straight lines to explain that objects are seen because they give out or reflect light into the eye
- Stone Age
- Ancient Greece
- Identify the position and significance of latitude, longitude, Equator, Northern Hemisphere, Southern Hemisphere, the Tropics of Cancer and Capricorn, Arctic and Antarctic Circle, the Prime/Greenwich Meridian and time zones
- Natural and human disasters
13/14 latki (KS3/Year9)
- Read 5 books that are structured in different ways and reading for a range of purposes
- Compound and complex sentences
- Use of active or passive voice
- Common errors in spelling and punctuation
- Provide reasoned justifications for their views
- Fiction writing: similes and adjectives
- Persuasive writing
- Algebra vocabulary
- Mode, median, mean, range
- Animal and plant cells
- Levels of organisation
- Ecosystems
- How humans affect ecosystems
- DNA and inheritance
- Introduction to circuits
- Renewable and non-renewable energy
- Solar system
- Investigating weight, gravity and mass
Angielski online dla dzieci anglojęzycznych i nie tylko – oferta szkoły Alter
Angielski dla dzieci anglojęzycznych to niejedyne zajęcia organizowane przez naszą szkołę. Ze względu na zróżnicowane potrzeby i oczekiwania uczestników zapraszamy między innymi na:
- grupowy kurs języka angielskiego,
- angielski online indywidualnie,
- kurs angielskiego do matury online,
- angielski dla początkujących online,
- angielski dla średnio zaawansowanych online.
Na naszych zajęciach pogłębisz swoją wiedzę i nauczysz się swobodnie rozmawiać po angielsku. Zapisz się już dziś i postaw na efektywną naukę bez stresu!
Dzieci Anglojęzyczne 6-9 latki
Dzieci Anglojęzyczne 10-13 latki
DLACZEGO UCZYMY ONLINE?
Przeskoczenie z tradycyjnych metod nauczania na online było dla nas ciekawym wyzwaniem i na początku myśleliśmy, że to strata czasu. Po kilku lekcjach nasi kursanci i lektorzy zaczęli doceniać naukę przez Zoom. Podczas zajęć nasi uczniowi powiedzieli nam, że:
➡️ nie marnują czasu na dojazdy
➡️ mogą pić ciepłą herbatę w czasie zajęć
➡️ ustawili inne zajęcia 10 minut po naszych lekcjach – bo nie muszą się przemieszczać
➡️ rodzice nie muszą zabijać czasu w centrach handlowych
➡️ rozmawiają tyle samo po angielsku co w klasie
➡️ łatwiej im się skupić
A my w Szkole Językowej Alter możemy zaoferować Wam:
👉 niższe ceny, bo nie musimy utrzymywać sal w budynku
👉nauczycieli Native Speakers z całego świata, którzy niekoniecznie mogą lub chcą mieszkać w Polsce
👉 interaktywne materiały zamiast nudnych podręczników
👉 lekcje z Native Speakerami nawet dla osób z małych miejscowości
👉 komfortowe warunki nauki w waszym ulubionym fotelu
👉 bezpieczeństwo w czasach pandemii
Odbierz bezpłatną lekcję próbną dla swojego dziecka
Skontaktuj się z nami
Ile kosztują zajęcia
Cennik
60min
Native Speaker
Umowa 12-mscy
33zł
Zajęcia Grupowe
3-5 osób
75zł
Zajęcia Indywidualne
1-na-1
44zł
Zajęcia w Duo i Trio